MAN Lion's City 12 E Kaposváron
Tesztbusz a Zöld Busz Program keretein belül
m-an_72946754.jpg

A napokban egy MAN Lion's City 12 E érkezett Kaposvár utcáira, a Zöld Busz Program keretein belül. Az autóbusz 2019-es gyártású, megjárta már Grazot, Oroszországot, Vilniust és most Magyarországon is megtekinthető. A busz a város szinte minden pontjára eljut, a menetrendje ITT található.

Műszaki paraméterek

Hosszúság:

12200 mm

Szélesség:

2550 mm

Magasság:

3320 mm

Hatótáv:

200 km

Teljesítmény:

160kW folyamatos, 240kW maximális

Nyomaték:

2100Nm(max)

Akkumulátor kapacitás:

480kWh

Próba

Általánosságban elmondható az autóbuszról, hogy minden a lehető legigényesebben van benne kialakítva. Bemutatóbusz, tehát szinte mindenből a legjobb van beépítve, érezhető rajta az a precizitás ami sok más, mostanában a hazai utakon megjelent buszból hiányzik. A nagyszerű minőségű hazai utak azért megtették a hatásukat: egy-két panel már meglazult, részben lóg, de ennek ellenére nem csörög-zörög a busz túlzottan.

A kerekesszékes/babakocsis hely közvetlenül a kettes ajtó mellett van, ami talán praktikusabb, mintha szemben lenne, ennek jótékony mellékhatásaként több ülőhely került kialakításra a buszban. Az ülések alatt találhatóak USB töltők. Magyarok számára van benne pár furcsa megoldás, ami mondjuk Németországban teljesen megszokott, például hogy nincs visszajelzője minden ajtónál a leszállásjelzőnek. Ez többek között a sofőrt is összezavarta néha; mivel nála sincs külön-külön visszajelzése az ajtóknak, így figyelni kell, hogy hol szeretnének leszállni (persze ez csak a tesztpéldány kialakítására érvényes, nem általánosan a típus "hibája").

Itthon szintén szokatlan módon a hátsó ajtók kifelé nyílnak, ezzel kicsit tovább növelve az állóhelyek alapfelületét. A hátsó rész is a lehető legoptimálisabban lett kialakítva, mivel minden gépészeti egység elfért a padlóban és a tetőn, így dízeles társaival ellentétben több hasznos tér maradt, egymás mellett 5 ülőhelyet biztosítva a leghátsó sorban.

Kívülről is jól eltaláltak a formák, biztos vagyok benne, hogy az utca embere szívesen száll fel rá.

Összegzés

A busz összességében olyan, mint amit az MAN-től el lehet várni. Szép külső, jó beltartalom. Praktikus megoldások mindenhol, igényes összeszerelés. Jól illeszkedne a jelenlegi kaposvári flottába.
dsc_7132.jpg
Külön köszönet a sofőrnek a fotósbarát hozzáállásért :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekkep.blog.hu/api/trackback/id/tr816672708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Közlekedési Körkép

Beszámolók, fotók, érdekességek a közösségi közlekedés, és a járművek világából.

Extra tartalmakért nézz be Facebook oldalunkra:

Címkék

408 (1) 610 (1) 620 (1) 75 (1) Aeropark (1) Anadolu (3) Aszófő (1) Atak (1) B120 (1) Balaton (1) Balatonfüred (1) Benz (1) BKV (2) Budapest (2) busz (2) buszközlekedés (1) C68E (1) Citiport (1) City (1) E (1) electric (1) elektromos busz (2) esemény (1) Ferihegy (1) Ikarus (1) Isuzu (2) kaposvár (2) Karsan (1) Krakkó (1) Kraków (1) Krakow (1) Lengyelország (1) Life (1) Lions City (1) LKK (1) M40 (1) M61 (1) M62 (1) Malév (1) MAN (1) MÁV (1) MB (1) Mercedes (1) midi (1) Modulo (1) MPK (1) Nohab (1) nosztalgia (1) Novociti (1) Novociti Life (1) Örvényes (1) Poland (1) Púpos (1) retro (1) Sprinter (1) Szergej (1) találkozó (1) tesztbusz (5) tömegközlekedés (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása