Tegnap reppent fel a hír, hogy elektromos tesztbusz érkezett Kaposvárra, amit a nagyközönség is kipróbálhat. Egy szóló busz fordájára került a gép, így jeggyel/bérlettel vehető igénybe.(sajnos nem ingyen) December 8. és 10. között jár a városban, a menetrendje pedig elérhető itt.
A Török gyártó sajnos nem tudni milyen apropóból hozta a buszt, azonban az biztos, hogy nem a Zöld Busz Program keretében érkezett a városba, ellentétben azzal, hogy egyes hírportálokon ez volt olvasható, hiszen a programban egy MAN Lion's City 12 E fog érkezni a városba. Sajnos a kijelzők nem lettek felprogramozva, helyette maradt a jól bevált A4-GYEM megoldás, ami viszont szinte egyáltalán nem látszik. Sajnos a buszról nem érhető el túl sok adat, mintha nem is létezne, a kereső csak dízel és korábbi változatokat ad ki, viszont a buszt jelenleg is hirdetik egy használt autókkal foglalkozó oldalon.
Műszaki paraméterek
Hosszúság: |
9560 mm |
Szélesség: |
2454 mm |
Magasság: |
3368 mm |
Tengelytáv: |
4660 mm |
Férőhelyek: |
48+1+1 |
Teljesítmény: |
255 kW |
Nyomaték: |
2355Nm |
Akkumulátor |
200kWh |
Hatótáv: |
270km |
Próba
Belső kialakítása sokban hasonlít a már letesztelt Citiport-hoz, azonban sokkal puritánabb, egyszerűbb valamint szűkösebb, bár ugye midibusz szóval ez egyértelmű. A vezetőfülke lényegében nem létezik, csak egy szélfogóval van leválasztva az utastértől, de ugyanolyan nyitott, mint egy 250-esben, ami a mai időkben nem a legelőnyösebb...
A képekre kattintva galéria nyílik.
Érdekesség, hogy a tetőn, az akkumulátorokon elhelyezésre került 3 darab napelem, ami a leírás alapján, csak a kisfeszültségű rendszereket (24V) támogatják, így növelve a busz hatótávolságát.
Összegzés
A busz összességében hozza egy török gép színvonalát, de alapvető hibák azért akadnak a kivitelezésben. Kívülről jól néz ki, ha a gyár állításait valóban tudja (hatótáv, élettartam), akkor is csak átlagosnak mondható.
Külön köszönet a sofőrnek a fotósbarát hozzáállásért :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.