Mercedes-Benz Sprinter City 75 tesztbusz
Ismét minibuszt tesztel a BKV
p1090871-edit.jpg

Lassan sűrűbben látogatnak hozzánk a kategória képviselői teszt célokra, mint a sztenderd városi kínálat darabjai. Legutóbb másfél éve, a City 75 kis testvére került kipróbálásra a BKV által, de azelőtt is járt már Budapest utcáin a német gyártó palettájáról egy háromtengelyes mini.

Ezúttal a vadonatúj, 2019-es, ráncfelvarrott kiadás forog a BKV-nál. A vadonatúj jelző pedig szó szerint értendő; nálunk kezdte ugyanis európai tesztkörútját ez a példány, szinte nulla kilométerrel. 

kijelzo_anim.gifA kijelzővezérlőt is sikerült felprogramozni (nem, nem vág az alján, csak alacsony szögből készültek a képek)

Műszaki paraméterek

Hosszúság:

8486 mm

Szélesség:

2.075 mm

Magasság:

2.970 mm

Tengelytáv:

5.095 mm

Fordulókör átmérő:

17.742 mm

Motor:

Mercedes-Benz OM 651 Euro VI / 4 henger / dízel / 120 kW

Váltó:

MB 7G-Tronic (7 sebességes, automata) + TELMA AF3 retarder

Férőhelyek:

12 ülő + 23 álló vagy 12 ülő + 19 álló + 1 kerekesszékes

A busz tesztelése 2019 július 12 és augusztus 3.-a között zajlik, az Óbudai Divíziónál tárolják, és az alábbi vonalakra van beütemezve:

  • 2019.07.12 - 16: 115
  • 2019.07.17 - 21: 16
  • 2019.07.22 - 25: 237
  • 2019.07.26 - 30: 219
  • 2019.07.31 - 08.03: 27

Részletes menetrendi idők, illetve egyéb információk megtalálhatók a BKV oldalán.

Próba

Külsőleg jót tett a busznak a homlokfal átrajzolása, bár az előző generációknál sem volt komoly probléma ennek megjelenésével. A frontkijelző nem töri meg a szélvédő vonalát, mint a kis tesó City 45-nél, ami nem csak a kinézeten, de valószínűleg a fogyasztáson is segít. Kissé csalódást okoz viszont a hátfal, amihez nem nagyon nyúltak a tervezők az előző generációhoz képest, így az leginkább a lassan kifutó Citaro C2-re hajaz. Az utascserét elől két-, hátul egyszárnyú elektromos lengőajtó biztosítja.

Az utastérben továbbvitték az előbb említett C2 vonalat, a leszállásjelzőgombok, a tető és a beltér világítás, valamint a sofőr mögötti elválasztón a kis pöttyös dekor is erről árulkodik. Elől a "tánctéren" mindkét oldalt lehajtható ülések találhatók, valamint az egyetlen kerekesszék rögzítési hely. Az ajtótlan oldalon itt egyébként két rögzítősín fut végig a padlón, ahová (a lehajthatók kiszerelése után) további kettős üléssorok szerelhetők be.

p1090865-edit.jpgKilátás leghátulról

Két kisebb lépcsőfokot megmászva balra egy-egy, jobbra egy páros, majd mögötte négyes üléskiosztással szerelték a buszt, leghátul az ajtó mögött pedig még egy négyes sor fért el. A belső eldolgozásokra nem lehet panasz, az illesztések, kapaszkodó bekötések is mind igényesek és precízek, bár ez nem meglepő, tudvalevő a típus a dortmundi MB üzemben készül.

A vezetőtér igen modern és kényelmes benyomást kelt, az érintőképernyős központi egység a navigáció mellett a tolatókamera képének megjelenítését szolgálja.

A hátsó tengely egy új fejlesztés, 5 tonna teherbíró képességgel, levegős felfüggesztéssel. Ennek köszönhetően búcsút inthetünk a korábbi hasonló minibuszoknál jellemző teherautós "pattogásnak". Szintezni is lehet a járművet, bár csak álló helyzetben; mozgáskorlátozott utas esetén azért kellemesebb így a fel-le gördülés a kézi rámpán.

Az aznapi sofőr elmondása szerint szinte teljesen személyautó módjára viselkedik a jármű, nagyon kezes és dinamikus. A hajtásláncot is sikerült kítűnően hangolnia a Németeknek, az automata sebváltó fokozatkapcsolásait alig lehetett megérezni, és a retarder is kényelmesen lassította a minibuszt.

Összegzés

p1090884-edit.jpg

A Sprinter City 75 joggal nyerte el a 2019-es Év Minibusza díjat; kategóriáján belül a modern kor igényeit kielégítő, jól összerakott, kényelmes és szép kisbusz, nehéz róla rosszat mondani. A BKV járműtesztjei szempontjából nézve jelzésértékű az újabb minibusz, mivel már igencsak időszerű lenne a Renault Masterek kiváltása. Hogy ezzel a típussal fog-e ez megtörténni, az igen jó kérdés. Figyelembe véve, hogy méretét, felszereltségét (és árát is) tekintve egy felsőbb kategóriában foglal helyet a jármű, mint a Masterek, meglepődnénk rajta. Másfelől viszont, az elmúlt években az ITK-Mercedes "barátság" egyre több háromágú-csillagos beszerzését hozta el országszerte...

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekkep.blog.hu/api/trackback/id/tr3314946640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Közlekedési Körkép

Beszámolók, fotók, érdekességek a közösségi közlekedés, és a járművek világából.

Extra tartalmakért nézz be Facebook oldalunkra:

Címkék

408 (1) 610 (1) 620 (1) 75 (1) Aeropark (1) Anadolu (3) Aszófő (1) Atak (1) B120 (1) Balaton (1) Balatonfüred (1) Benz (1) BKV (2) Budapest (2) busz (2) buszközlekedés (1) C68E (1) Citiport (1) City (1) E (1) electric (1) elektromos busz (2) esemény (1) Ferihegy (1) Ikarus (1) Isuzu (2) kaposvár (2) Karsan (1) Krakkó (1) Krakow (1) Kraków (1) Lengyelország (1) Life (1) Lions City (1) LKK (1) M40 (1) M61 (1) M62 (1) Malév (1) MAN (1) MÁV (1) MB (1) Mercedes (1) midi (1) Modulo (1) MPK (1) Nohab (1) nosztalgia (1) Novociti (1) Novociti Life (1) Örvényes (1) Poland (1) Púpos (1) retro (1) Sprinter (1) Szergej (1) találkozó (1) tesztbusz (5) tömegközlekedés (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása