Isuzu Novociti Life tesztbusz
A midi próbája a menés?

Vendégtudósítás Lengyelországból Garamvölgyi Gergő jóvoltából. Köszönjük a beszámolót és a képeket!

pwr_744ej_3.jpg

Idén Krakkó városában Október 28-ától November 10-ig a PWR 744EJ forgalmi rendszámú Isuzu Novociti Life közlekedett tesztbuszként a helyi közlekedési vállalatnál (MPK Kraków). A kíváncsi utasok a 2 hét alatt a 100/101-es járatokon utazhattak a járművel, sőt, a beltérben elhelyezett dobozoknak köszönhetően véleményformálás után visszajelzéseiket is eljuttathatták az MPK-nak. Nem az első megjelenése egyébként ez a típusnak Lengyel barátainknál: 2018 nyarán Łódź városa rendelt 24 darabot, amiket idén februárig le is szállított az Anadolu Isuzu.

Műszaki paraméterek

Hosszúság: 8010mm
Szélesség: 2345mm
Magasság: 3184mm (klímával)
Tengelytáv: 4259mm
Motor: FPT NEF4 Euro VI / 4 henger / dízel / 137 kW
Váltó: Allison 2100 (6 sebességes, automata)
Férőhelyek: 21 ülő-, 39 állóhely

Részletesebb specifikáció, az elérhető opciókkal

Tesztkörnyezet

A korábban említett járatok a Kościuszko-halomhoz járnak, így felfelé egy kisebb dombmászás során a hajtáslánc, lefelé pedig ereszkedésnél a fékrendszer kapott komolyabb igénybevételt. A 100-as óránként jár, és átszerel a 101-esbe amin szintén egy órás követés van. A 15 és 10 perces menetidőkkel így ideálisnak mondható a két útvonal, nem dobták mély vízbe a török vendéget.

Kívül-belül

Nehéz ebben a kategóriában szépet alkotni, a maximális helykihasználás érdekében az Isuzunál is a tejesdoboz formánál maradtak. A nálunk is ismert Karsan Atak-hoz lehetne talán hasonlítani, ám itt a homlok- és hátfal kialakítása az ívelt panelekkel sokat dob az összképen. Oldalról nézve sem mondható korszakalkotónak a vonalvezetés, de megint csak sikerült kellemesebb formavilágot megálmodni a tervezőknek, mint amit a legtöbb városi midinél tapasztalhattunk.

Elől egyszárnyú befelé nyíló, míg hátul kétszárnyú kifelé nyíló, csúszó-tolóajtó segíti az utascserét. Utóbbinak köszönhetően nem vész el hasznos hely az egyébként sem annyira szűkös belsőtérből (szerk: Karsan Atak, C68E, jegyzeteljetek!).

Az ülőhelyekből 4 lehajtható ülésként, másik 4 pedig elsőbbségiként van jelen, az utóbbiaknál biztos ami biztos alapon a háttámlákra is felvasalták az ezt jelző matricákat. A második ajtónál egy rámpa és az ajtóval szembeni rögzítési hely biztosítja egy kerekesszékes utas kényelmes utazását. Továbbhaladva a kocsiszekrény hátulja felé, közvetlen a kettes ajtó mögött található a két lépcsőfokon elérhető dobogó, ahol további 9 ülőhelynek jutott hely.

A vezetőtér és műszerfal kialakítás kicsit puritán, inkább a funkcionalitás, mint a szépség volt az elsődleges szempont a tervezésnél. A szükséges kapcsolók jól kézre esnek, és bár az utastérbe nem, ide a kézifékkar mellé jutott két USB port. A kormánykerék sajnos nem a legideálisabb anyagból (kemény műanyag?) készült, és nem kapott semmilyen borítást, így elég csúszós.

Tapasztalatok

Mivel a jármű hajtáslánca megegyezik a már annyiszor emlegetett Karsan Atak-éval, menetdinamika szempontjából is hozzá hasonló szintet hoz a jármű. A hangszigetelés talán egy kicsit jobb az Isuzu esetében, a belső panelek csörömpölése nem volt jellemző, bár ez lehet inkább a bejárt utak minőségének köszönhető. Az ajtók működése gyors, csendes. Megjegyzendő, hogy az ülések párnázása sokkal kényelmesebb, mint azt itthon a legtöbb típuson megszokhattuk.

Végszó

Előző társaihoz képest egy pofás midit raktak össze a törökök. Arra a bő 10-20 percre amit utazik vele az ember, tökéletesen megfelel, kényelmes utazást biztosít. Kicsit olcsó hatást kelt a jármű összességében, főleg a belső anyaghasználatot illetően, de tegyük a kezünket a szívünkre: az Isuzu Novociti Life azért mégiscsak egy török kebabos bódé, nem egy Mercedes.

img_3986.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekkep.blog.hu/api/trackback/id/tr9915307734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Közlekedési Körkép

Beszámolók, fotók, érdekességek a közösségi közlekedés, és a járművek világából.

Extra tartalmakért nézz be Facebook oldalunkra:

Címkék

408 (1) 610 (1) 620 (1) 75 (1) Aeropark (1) Anadolu (3) Aszófő (1) Atak (1) B120 (1) Balaton (1) Balatonfüred (1) Benz (1) BKV (2) Budapest (2) busz (2) buszközlekedés (1) C68E (1) Citiport (1) City (1) E (1) electric (1) elektromos busz (2) esemény (1) Ferihegy (1) Ikarus (1) Isuzu (2) kaposvár (2) Karsan (1) Krakkó (1) Krakow (1) Kraków (1) Lengyelország (1) Life (1) Lions City (1) LKK (1) M40 (1) M61 (1) M62 (1) Malév (1) MAN (1) MÁV (1) MB (1) Mercedes (1) midi (1) Modulo (1) MPK (1) Nohab (1) nosztalgia (1) Novociti (1) Novociti Life (1) Örvényes (1) Poland (1) Púpos (1) retro (1) Sprinter (1) Szergej (1) találkozó (1) tesztbusz (5) tömegközlekedés (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása