Vendégtudósítás Lengyelországból Garamvölgyi Gergő jóvoltából. Köszönjük a beszámolót és a képeket!
Idén Krakkó városában Október 28-ától November 10-ig a PWR 744EJ forgalmi rendszámú Isuzu Novociti Life közlekedett tesztbuszként a helyi közlekedési vállalatnál (MPK Kraków). A kíváncsi utasok a 2 hét alatt a 100/101-es járatokon utazhattak a járművel, sőt, a beltérben elhelyezett dobozoknak köszönhetően véleményformálás után visszajelzéseiket is eljuttathatták az MPK-nak. Nem az első megjelenése egyébként ez a típusnak Lengyel barátainknál: 2018 nyarán Łódź városa rendelt 24 darabot, amiket idén februárig le is szállított az Anadolu Isuzu.
Műszaki paraméterek
Hosszúság: | 8010mm |
Szélesség: | 2345mm |
Magasság: | 3184mm (klímával) |
Tengelytáv: | 4259mm |
Motor: | FPT NEF4 Euro VI / 4 henger / dízel / 137 kW |
Váltó: | Allison 2100 (6 sebességes, automata) |
Férőhelyek: | 21 ülő-, 39 állóhely |
Tesztkörnyezet
A korábban említett járatok a Kościuszko-halomhoz járnak, így felfelé egy kisebb dombmászás során a hajtáslánc, lefelé pedig ereszkedésnél a fékrendszer kapott komolyabb igénybevételt. A 100-as óránként jár, és átszerel a 101-esbe amin szintén egy órás követés van. A 15 és 10 perces menetidőkkel így ideálisnak mondható a két útvonal, nem dobták mély vízbe a török vendéget.
Kívül-belül
Nehéz ebben a kategóriában szépet alkotni, a maximális helykihasználás érdekében az Isuzunál is a tejesdoboz formánál maradtak. A nálunk is ismert Karsan Atak-hoz lehetne talán hasonlítani, ám itt a homlok- és hátfal kialakítása az ívelt panelekkel sokat dob az összképen. Oldalról nézve sem mondható korszakalkotónak a vonalvezetés, de megint csak sikerült kellemesebb formavilágot megálmodni a tervezőknek, mint amit a legtöbb városi midinél tapasztalhattunk.
Elől egyszárnyú befelé nyíló, míg hátul kétszárnyú kifelé nyíló, csúszó-tolóajtó segíti az utascserét. Utóbbinak köszönhetően nem vész el hasznos hely az egyébként sem annyira szűkös belsőtérből (szerk: Karsan Atak, C68E, jegyzeteljetek!).
Az ülőhelyekből 4 lehajtható ülésként, másik 4 pedig elsőbbségiként van jelen, az utóbbiaknál biztos ami biztos alapon a háttámlákra is felvasalták az ezt jelző matricákat. A második ajtónál egy rámpa és az ajtóval szembeni rögzítési hely biztosítja egy kerekesszékes utas kényelmes utazását. Továbbhaladva a kocsiszekrény hátulja felé, közvetlen a kettes ajtó mögött található a két lépcsőfokon elérhető dobogó, ahol további 9 ülőhelynek jutott hely.
A vezetőtér és műszerfal kialakítás kicsit puritán, inkább a funkcionalitás, mint a szépség volt az elsődleges szempont a tervezésnél. A szükséges kapcsolók jól kézre esnek, és bár az utastérbe nem, ide a kézifékkar mellé jutott két USB port. A kormánykerék sajnos nem a legideálisabb anyagból (kemény műanyag?) készült, és nem kapott semmilyen borítást, így elég csúszós.
Tapasztalatok
Mivel a jármű hajtáslánca megegyezik a már annyiszor emlegetett Karsan Atak-éval, menetdinamika szempontjából is hozzá hasonló szintet hoz a jármű. A hangszigetelés talán egy kicsit jobb az Isuzu esetében, a belső panelek csörömpölése nem volt jellemző, bár ez lehet inkább a bejárt utak minőségének köszönhető. Az ajtók működése gyors, csendes. Megjegyzendő, hogy az ülések párnázása sokkal kényelmesebb, mint azt itthon a legtöbb típuson megszokhattuk.
Végszó
Előző társaihoz képest egy pofás midit raktak össze a törökök. Arra a bő 10-20 percre amit utazik vele az ember, tökéletesen megfelel, kényelmes utazást biztosít. Kicsit olcsó hatást kelt a jármű összességében, főleg a belső anyaghasználatot illetően, de tegyük a kezünket a szívünkre: az Isuzu Novociti Life azért mégiscsak egy török kebabos bódé, nem egy Mercedes.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.