Isuzu B120 Citiport Tesztbusz
A Busworld-ről egyenesen Budapestre.
p-06587_199467.jpg

Egy újabb tesztbusz Budapest utcáin az Isuzu B120 Citiport személyében, melyet november 9. és 24. között tesztel a BKV a 115, 178 és a 212-es vonalakon. Részletes menetrend itt.

A Török gyártó a Busworld kiállításon állította ki ezt a buszt, ahonnan ide vezetett első útja. Sajnos a kijelzők nem lettek felprogramozva, pedig kifejezetten érdekes lett volna az első és oldalsó képe, hiszen azok szinte összeérnek az ívelés miatt, helyette maradt a jól bevált A4-GYEM megoldás. 

Műszaki paraméterek

Hosszúság:

12.030 mm

Szélesség:

2.550 mm

Magasság:

3.136 mm

Tengelytáv:

5.895 mm

Fordulókör átmérő:

18.220 mm

Motor:

CUMMINS ISB6.7E6C 300B

Váltó:

ZF 6 AP 1200B (6+1 sebességes, automata)

Férőhelyek:

36 ülő + 66 álló

Próba

A busz belseje sajnos kifejezetten sötét, mivel a matrica nem átlátszó ezért nappal is elkel a belső világítás. A jelenlegi pesti buszokhoz képest űrtechnika, viszont általánosságban semmi extrát nem lehet elmondani a buszról. Szinte minden üléshez tartozik USB port. Ami érdekességnek mondható azok a kapaszkodók, hiszen a szokásosnál magasabban van a tartórúd főként a hátsó részben, ezért az egyszerű pántokra toldalékként rákerült egy viszonylag ronda műanyag kapaszkodó, amit például a régi orosz metrókban már megszokhattunk. Röviden ronda, de finom mivel sokkal kényelmesebb ilyenbe kapaszkodni mint a pántban hiszen azon összenyomódnak az ujjak. A plafon és a padló is egyedi mintázatú ahogy azt már a tesztbuszokban megszokhattuk.

dsc_9524.jpg

Az első részben találhatóak az elsőbbségi ülések rászorulók számára, amit matricákon kívül az ülésbe hímzett ábra is jelez. Az ajtók oldalán lévő első kerékdob borzasztóan nagy, amire került egy hátrafelé néző ülés is. A motorsátor ívelt így a hátsó sorban ülők nagyobb helyen osztozhatnak. A buszban többnyire jól dolgozott a hőmérséklet szabályozás, azonban különböző helyekre leülve érdekes jelenségekre lehetett felfigyelni; volt ahol leégett az ember lába, máshol meg pont jó volt a hőmérséklet. A belső kijelzők szintén nem működtek viszont volt egy külön kijelző ami mutatta az időt és a belső hőmérsékletet. Utóbbit kicsit feleslegesnek érzem. 

Összegzés

A busz összességében hozza egy török gép színvonalát, sőt talán még kicsit jobb is, de azért nem kiemelkedő. Kívülről jól néz ki, de nagyjából ennyit tud. Zárszóként pedig még egy hátsó kép:
dsc_9506.jpg
Külön köszönet a sofőrnek a fotósbarát hozzáállásért :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekkep.blog.hu/api/trackback/id/tr9715321452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Közlekedési Körkép

Beszámolók, fotók, érdekességek a közösségi közlekedés, és a járművek világából.

Extra tartalmakért nézz be Facebook oldalunkra:

Címkék

408 (1) 610 (1) 620 (1) 75 (1) Aeropark (1) Anadolu (3) Aszófő (1) Atak (1) B120 (1) Balaton (1) Balatonfüred (1) Benz (1) BKV (2) Budapest (2) busz (2) buszközlekedés (1) C68E (1) Citiport (1) City (1) E (1) electric (1) elektromos busz (2) esemény (1) Ferihegy (1) Ikarus (1) Isuzu (2) kaposvár (2) Karsan (1) Krakkó (1) Kraków (1) Krakow (1) Lengyelország (1) Life (1) Lions City (1) LKK (1) M40 (1) M61 (1) M62 (1) Malév (1) MAN (1) MÁV (1) MB (1) Mercedes (1) midi (1) Modulo (1) MPK (1) Nohab (1) nosztalgia (1) Novociti (1) Novociti Life (1) Örvényes (1) Poland (1) Púpos (1) retro (1) Sprinter (1) Szergej (1) találkozó (1) tesztbusz (5) tömegközlekedés (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása